سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آفتاب علاوه بر فوایدی

بهترین کرم ضد آفتاب

فروغ و روشنایی خورشید یا این که به عبارتی آفتاب علاوه بر فوایدی که دارااست ،یک کدام از معاند های اصلی پوست می باشد و از مهم ترین عامل ها پیری زود رس پوست ،چین و چروک ،سرطان پوست و همینطور لک در پوست می باشد.معمولا مردم و بخصوص ساکنین آبادی ها از اثرات خسارت بخش آفتاب بی اطلاع هستند و ساعتهای طولانی در قبال نور و روشنایی خورشید عمل میکنند.اضافه آقایان نیز در شهر ها از لزوم به کارگیری از کرم ضد آفتاب بی خبر می‌باشند.یک ضد آفتاب خوب و مطلوب منجر کاهش تاثیر اشعه نور و روشنایی خورشید بر پوست می‌گردد و هم چنین علاوه بر دوری از اثراتی مثل آفتاب سوختگی و قرمزی پوست ،از اثرها سرطان نیز پرهیز می کند.

 

در شرایطی‌که از اشخاصی می‌باشید که به صورت منظم از کرم های ضد آفتاب به کارگیری می‌کنید ،احتمالا لکه های پوستی روی چهره شما بسیار نادر میباشد.کرم های ضد آفتاب حتی از مسن شدن و افتادگی پوست ،به جهت خودداری از وخیم شدن الیاف پروتئینی پوست، پیشگیری می‌کنند.

 

اشعه هایی که به زمین می رسند معمولا سه گونه می‌باشند:

 

1-اشعه مرئی که سبب ساز برانگیخته شدن شبکیه میگردد.

 

2-اشعه مادون قرمز‌رنگ که سبب ساخت گرما و حرارت میگردد.

 

3-اشعه ماورا بنفش که خویش تعدادی مدل داراست که در پایین اشاره می‌کنیم:

 

امواج فرابنفش با ارتفاع موج 300-400 نانومتر

این اشعه پایداری متعددی ندارد و سبب تحریک رنگدانه های ملانین و تیرگی پوست میگردد.این امواج به جهت نفوذ در پوست سبب پیری زود رس می گردند.

 

امواج فرابنفش با ارتفاع موج 280-300 نانومتر

این امواج پایداری بیشتری دارا هستند و سبب برنزه شدن پوست میشوند .قسمتی ازین اشعه به وسیله هوا جذب گردیده و به زمین نمی‌رسد.این اشعه سبب ساز ساخت ویتامین D در تن می‌گردد .ولی قادر است سبب ساز آفتاب سوختگی هم شود.